Tarkempi teksti:
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Atk-hankinnoissa+vastuu+kuuluu+tilaajalle/a1305548959593
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Atk-hankinnoissa+vastuu+kuuluu+tilaajalle/a1305548959593
Käytettävyys tietojärjestelmien hankinnoissa on paljon haastavampaa kuin tuotekehityksessä. Tämän blogin teemana on viestiä erityisesti *tietojärjestelmien hankkijoille* käytettävyyden varmistamisen näkökulmia: haasteita, havaintoja, ratkaisuja, ohjeita niin tarjouspyyntö- kuin toteutusvaiheisiin. Yleisempiä käytettävyysasioita: ks http://kaytettavyysnavigoija.blogspot.com/. - Kommentit tervetulleita! (mielellään omalla nimellä)
Hyvä kirjoitus! Minulle uutta tässä oli se, että sanot ääneen, että käytettävyydestä vastaa tilaajaorganisaatio. Tämähän on tietysti itsestään selvää, mutta sitä ei yleensä ääneen sanota. Toteatkin kirjoituksessa, että tätä mallia pitäisi kehittää. Mielestäni ensimmäisiä kysymyksiä ovat, miten saadaan julkinen sektori tunnistamaan tarve käytettävyysosaamiselle ja kuka vastaa käytettävyysnäkökulmasta kuntien yhteisissä hankinnoissa? Mikä on Tieran rooli ohjelmistojen käytettävyyden parantamisessa?
VastaaPoista